tirsdag 19. august 2008

Tekster til babykort / dåpskort / navnedagskort.

De fleste babykortene jeg lager passer like bra som velkommen til verden - kort som til dåpskort eller navnedagskort. I noen har jeg skrevet noe, andre ikke. Her legger jeg ut tekster som jeg liker å bruke i kortene til de aller minste. Du kan gjerne komme med forslag selv. For enkelhelts skyld numererer jeg tekstene, slik at det blir lettere for evnt kjøpere å være sikre på at de år den teksten de ønsker seg.

  1. Måtte det lille barnet få et liv som er rikt og godt, finne lykke og glede i både stort og smått. ~Ukjent
  2. Barn er jordens levende blomster ~Maxim Gorkij
  3. Barengråt kan ikke legges i skuffer og lagres til bruk i stille stunder. Barnegråt er en invitasjon til snørr og tårer og våte bleier. Et tilbud på stedet til reiser i land du kanskje har glemt en mulighet for to små armer om halsen.... ~Ukjent
  4. Det største mysterium er ikke mer enn det: at en ørliten kropp er våknet til jorden. Den nyfødte ser. To luker i himmelen går opp.
    Selv fem-trinns-raketter og kjernefysikk blir puslingers puslespill når det nyfødte barn med et eneste blikk beviser at Gud er til. ~Andre Bjerke

Ingen kommentarer: